zondag 27 september 2015

Ladies-day

Op de dag na de rustdag was het ladies-day: alle meisjes bleven ongeslagen. Anna-Maja sleepte een zeer zwaar bevochten punt binnen in een eindspel van toren en pion tegen paard en vier pionnen. Daarvoor waren er ook al mooie overwinningen van Maaike: “Ik kon een stuk winnen, maar ik wilde matzetten. Toen kon ik mat in drie geven, maar ik wilde een dame slaan. Maar het maakt niet uit, punt is punt!” en Jessie: “Ik heb eindelijk gewonnen!!!” en Cathelijne te vieren. Jessie haalde haar eerste volle punt binnen en Janne opende de score met het onderstaande aardige aanvalspotje. Het commentaar is van Janne zelf.


Helaas ging het met de jongens heel wat minder: alleen Robby wist een overwinning te behalen. Met 5 uit 6 doet hij net als Anna-Maja die zelfs nog een halfje meer heeft prima mee om een topklassering.


                                                                   Chinees Maan festival






Foto's: Z.Peng

Geen opmerkingen:

Een reactie posten